Rabu, 20 Julai 2011

sje jer....hehehehe

emm......dh sebulan lebih aku kawen...hehehehe...tpi mmg btul la kte org...dh kawen nie..lbh kepada tanggungjwb n peranan kte sebagai seorg isteri...alhamdulillah...aku dh semakin serasi dgn semua tanggungjawab aku sebagai seorg isteri...letih...emm...jgn disoal...asenye..mne2 isteri yg bekerja akan bgi jwpn yg sme...apatah lgi yg dh de anak....tpi..ha...ayat ni aku petik dri citer indon 'kawin Masai" lakonan Agnes Monica di astro ape ntah..xingt la plak...hehehehe...Isteri jgn buat sesuatu utk suami sebab kewajipan(tanggungjwab) tpi buat kerana rasa cinta kepada suami...so sweet la ayat tue...aku leh tersengih sorg2 tgok bapak sachi tu nasihat anak die..(abg kejer mlm time tue) hu3...jdi lyn semua citer sorg2 jer la...dh setel buat sume kejer umah, ape lgi..cabutla balik umah mak...idak le aku nk dok kt umah sowg2...mcm2 perasaan timbul ti..silap2..xtido mlm ler aku...abih bantal2 kt umah tue aku basahkan...hahahahahaha....
Sonok kawen ni kalo kte sme2 saling bertolak ansur..tmbh2 dri segi perasaan dan yg kedua dari segi kewangan...dh nme suami isteri ni kne saling membantu...lepas tu yg paling penting sekali kepercayaan kepada psgn msg2...yg bru pas2 kawen tu...hemm...jgn la cemburu sgt yer...bagi ruang pde suami...kita dh bina masjid nie kne la saling percaya mempercayai...jgn la saling berprasangka buruk...silap2..sbb cemburu kita tu jer,hancur berderai segala impian....pada mse yg sme,aku ingtkn diri aku juga...aku ase..sepanjang aku bercinta smpai la kawen nie,xde la aku nk kongkong sgt suami aku tu smpai die rse rimas sesgt....bgi aku..aku nk jdi aku dn suami bleh jdi 2 in 1..suami isteri dan sahabat...mksudnyer..mcm2 kami leh kongsi...
Dugaan n cabaran dalam rumahtangga tu biase...laut mane yg tidak bergelra kn....
tpi biasenyer..kalo slh seorg tu lmbut hti..laut bergelora sekejap jer....kalo dua2 keras hti n xnk ngaku kalah yg laut bergelora sentiasa...heeeee....
Asenyer cukupla setakat hari nie..sje gatal2 nk bercerita..nti kalo aku ase nk bercerita, nk menaip pjg2..bru aku update blogger nie....
dah lik umah mak nie...ade lagi kejer kt dapur tue xsetel lagi...hmm...dh balik dua rumah sehari..dua dapur la kne belek...dulu time bujang tahu dh siap jer...skunk nie...hahaaaa...no tv,no baring no siap2 lgi..kih3...


Sekian......

1 ulasan: